Зростають ціни на морські перевезення після нових атак у Червоному морі
Просмотров: 597
06 янв 2024
Ставки морських фрахтів різко зросли після
ракетної атаки та спроби викрадення судна Maersk цими вихідними, що змусило
перевізників призупинити плани відновлення транзиту через Червоне море, ключову
артерію життєво важливого торговельного шляху Суецького каналу.
Бойовики-хусити, що базуються в Ємені,
атакували дорогоцінні вантажні судна в Червоному морі з листопада на знак
підтримки палестинського ісламістського угруповання ХАМАС, яке бореться з
Ізраїлем у Газі. Це змусило судна змінити маршрут навколо південного краю
Африки, що підвищило вартість перевезень и подовжило тривалість рейсу, хоча
ставки все ще значно нижчі від рівня пандемії, досягнутого в 2021 році.
Єгипетський Суецький канал з’єднує Червоне
море з Середземним морем і є найшвидшим шляхом доставки палива, продуктів
харчування та споживчих товарів з Азії та Близького Сходу до
Європи. Вантажовідправники використовують цей маршрут для перевезення
приблизно 1/3 всіх глобальних контейнерних вантажів.
Атаки вже затримують доставку продуктів,
призначених для багатьох компаній, оскільки Суецький маршрут використовується
такими компаніями, як IKEA, Walmart і Amazon.
За даними Freightos, платформи для бронювання
та оплати міжнародних вантажних перевезень, ціни з Азії до Північної Європи
цього тижня зросли більш ніж удвічі і перевищили $4000 за 40-футовий контейнер, а ціни з Азії
до Середземномор’я зросли до $5175.
Деякі перевізники оголосили ставки вище $6000 за
40-футовий контейнер для середземноморських перевезень, починаючи з середини
місяця, а додаткові збори від $500 до 2700 за контейнер можуть призвести до того, що
загальні ціни будуть ще вище, прокоментував Джуда Левін, керівник відділу
досліджень Freightos.
Станом на 3 січня понад 180 контейнеровозів
та інших суден були перенаправлені навколо південного африканського мису Доброї
Надії, щоб уникнути атак, додавши до свого рейсу від 7 до 20 днів, згідно з
проектом компанії з технологій управління ланцюгом поставок.
Ставки в порти
Північної Америки також вищі
Близько третини вантажів, які прибувають на
східне узбережжя США, проходять через Суецький канал. Керівники відділу
логістики очікують, що частина цього вантажу буде перенаправлена на західне
узбережжя США, яке знаходиться прямо через Тихий океан з Китаю та інших
азіатських експортерів.
Тарифи на відправлення з Азії до східного
узбережжя Північної Америки зросли на 55% до $3900 за 40-футовий контейнер. Ціни на
Західному узбережжі підскочили на 63% до понад $2700 перед очікуваним перенаправленням
вантажів, щоб уникнути проблем, пов’язаних із Червоним морем, сказав Левін.
Хоча ставки різко зросли, вони залишаються
набагато нижчими рекордних значень 2021 року, спричинених пандемією, коли 40-футовий
контейнер з Азії до Північної Європи та Середземномор’я коштував $14 000 та $22 000 – з Азії до
Східного узбережжя Північної Америки. dle
|