Чому страйкують докери?
Просмотров: 152
06 окт 2024
Страйк докерів на східному узбережжі США та
узбережжі Мексиканської затоки, який цього тижня перервав більшу частину
океанського судноплавства країни, завершився в четвер, але ключова проблема,
яка спричинила робочі заворушення на всьому континенті, все більше використання
автоматизації – не була вирішена.
Компанії розглядають автоматизацію як шлях до
збільшення прибутку, тоді як профспілки вважають її «вбивцею» робочих місць.
Для північноамериканських докерів, які борються з автоматизацією, контракти
європейських портових робітників можуть вказати шлях вирішення проблеми.
Близько 45 000 портових робітників з
профспілки Міжнародної асоціації морських суден припинили триденний страйк
після досягнення попередньої угоди щодо заробітної плати.
Робітники та портові оператори погодилися
продовжити контракт до 15 січня 2025 року. Ключовим питанням у переговорах про
новий шестирічний трудовий контракт є автоматизація.
«Ми повинні продовжувати боротьбу з
автоматизацією та напівавтоматизацією», — сказав лідер ILA Гарольд Даггет групі
робітників під час страйку біля терміналу Maher, Нью-Джерсі, коли вони тримали
плакати з написом «Машини не годують сім’ї» та «Боротися з автоматизацією,
зберегти робочі місця».
Профспілка стверджує, що використання
автоматизованої системи воріт у порту в Мобілі, штат Алабама, порушує їхній
контракт.
Портом керує нідерландська компанія APM
Terminals, член групи роботодавців Морського альянсу США (USMX). Згідно з ILA,
система автоматичних воріт може обробляти вантажівки, які в’їжджають і виходять
з порту, використовуючи цифрове сканування, без допомоги профспілки.
APM Terminals, що належить AP Moller-Maersk
MAERSKb.CO, повідомила Reuters, що автоматичні ворота були встановлені з
моменту відкриття терміналу в 2008 році і що він повністю відповідає генеральному
контракту ILA/USMX.
Проблема автоматизації також виникла в інших спорах щодо трудових відносин
у портах США та Канаді, які похитнули світову торгівлю від Лос-Анджелеса до
Ванкувера.
У червні 99% місцевих 514 працівників
Міжнародної берегової та складської спілки (ILWU) у Канаді відхилили те, що
тоді називалося остаточною пропозицією Асоціації морських роботодавців
Британської Колумбії (BCMEA), що охоплює морські порти в канадській провінції.
Профспілка була засмучена частково через те,
що логістична компанія Dubai Ports World Canada повідомила профспілку про те,
що вона в односторонньому порядку запровадить автоматизацію на ключовій залізничній
станції в порту Ванкувера.
«Робітники кидають виклик автоматизації, тому
що вони знають негативні наслідки зникнення робочих місць для наших сімей і
громад», — заявив у вівторок представник ILWU Coast Longshore Division.
Минулого року понад 7300 робітників
страйкували у Ванкувері, оскільки автоматизація стала проблемою для BCMEA. ILWU
прагнув включити в контракти положення про навчання працівників для ремонту нової
техніки, введеної в порти.
Тихоокеанська морська асоціація (PMA), яка
представляє операторів терміналів від Каліфорнії до штату Вашингтон, заявила,
що профспілкові працівники у 2023 році «фактично закрили» термінали в портах,
включаючи Лос-Анджелес, Лонг-Біч і Окленд у Каліфорнії, коли переговори досягли
позначки 13 місяців.
У звіті, підготовленому ILWU, який
представляє інтереси докерів Західного узбережжя, встановлено, що в 2020 і 2021
роках на терміналі Лонг-Біч було на 392 робочих місця менше, ніж було б, якби
він не був автоматизований.
Конкуруючий звіт, створений на замовлення
PMA, показав, що оплачувані години в портах Лос-Анджелеса зросли на 31,5% з
моменту початку автоматизації в 2016 році. Автори відмовилися надати цифри лише
для Лонг-Біч.
У новому шестирічному контракті профспілка та
PMA заявили, що встановлять угоду про мінімальну кількість персоналу для
терміналів, які впроваджують автоматизоване обладнання та обговорюють нові
технологічні зміни.
Європейські
контракти
У Європі профспілки портових працівників уже
домовилися про захист від автоматизації після того, як Europe Container
Terminals відкрили перший у світі автоматизований контейнерний термінал у
Роттердамі в 1993 році,.
«Ніхто не може бути звільнений через
автоматизацію», — сказав Нік Стам, секретар FNV Havens, найбільшої голландської
профспілки докерів.
Голландська профспілка налічує понад 6000
членів у трьох портах Нідерландів, включаючи порт Роттердама, який вважається
одним із найбільш технологічно розвинутих у світі. «Це було в наших контрактах
протягом багатьох років», — сказав Стем.
Незважаючи на це, профспілка намагається
вирішити проблеми, пов’язані з автоматизацією, у своїх поточних переговорах
щодо контракту, не хвилюючись щодо тривалості кар’єри, оскільки автоматизація
зменшує кількість менш інтенсивних ролей у портах.
«Ми повинні говорити про ранній вихід на
пенсію [з операторами терміналів], тому що працівники не можуть працювати до 67
років, виконуючи найбільш трудомістку роботу», – сказав Стам.
За словами деяких європейських і
американських профспілок, певний рівень автоматизації є допустимим у докерській
галузі. dle
|