83% контейнеровозів «зелені»
Просмотров: 450
29 ноя 2023
Згідно з даними Alphaliner, на «зелені» судна
припадало 83% контейнеровозів, замовлених за перші дев’ять місяців
2023 року.
У зв'язку зі збільшенням кількості нових
суден, яких додалося 187, що еквівалентно 1,75 Mteu потужності флоту. Примітно,
що самі перевізники переважно ініціюють ці замовлення, а не постачальники
тоннажу.
У результаті глобальний портфель замовлень на
судна досяг безпрецедентного рівня в 7,88 Mteu, що становить майже 29% поточної
потужності флоту.
Судна, що працюють на метанолі, складають 52%
від усіх замовлених контейнеровозів у цей період, тоді як новобудови, що
працюють на СПГ, становлять 31%, що разом становить значну частку «зелених»
суден у 83% за перші дев’ять місяців 2023 року.
Станом на вересень судна, що працюють на
зрідженому природному газі, становлять 28% «зеленої» частини, а додаткові 19%
припадають на метанолові установки. Примітно, що решта суден, замовлених цього
року, потенційно можуть перейти на «зелені» в майбутньому, включаючи судна,
«готові до метанолу» та «готові до метанолу та аміаку», що означає, що ці судна
повинні бути модернізовані для роботи на цих видах палива.
Провідні перевізники, які внесли значний
внесок у цю тенденцію, такі як: CMA CGM, Evergreen, MSC і Maersk. CMA CGM,
наприклад, інвестувала значні кошти як у СПГ, так і в подвійне паливо на
метанолі, з оціночними витратами в $6,5 млрд на 36 суден. Evergreen вибрала метанол як
альтернативне паливо, інвестуючи $ 4,62 млрд у 24
судна.
Оскільки цього року загальна кількість
двопаливних суден на метанолі досягла 139 одиниць, проблема декарбонізації
переходить від самого судна до стратегічної закупівлі екологічно чистого
палива. Це включає в себе появу аміаку як наступного «зеленого» палива, з
такими компаніями, як CMB/Delphis, які ведуть шлях у розробці двигунів, здатних
спалювати аміак, і які планується модернізувати з 2026 року.
Точна цифра зросла за останні два місяці,
причому знизився інтерес до контейнеровозів і зростав інтерес до двопаливних
автовозів і танкерів.
У вересні Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding
(SWS), дочірня компанія China State Shipbuilding Corporation (CSSC), підписала
контракт на будівництво восьми контейнеровозів місткістю 9200 TEU, що працюють
на метанолі.
Ймовірно, судна призначені для французького
судноплавного гіганта CMA CGM. Раніше компанія забронювала 20 великих контейнеровозів
на метанолі місткістю 15 000 TEU, що працюють на двох паливах, у CSSC.
Через місяць датський оператор коротких
морських перевезень Unifeeder підписав угоду про тайм-чартер для чотирьох
контейнеровозів, що працюють на метанолі.
Німецький судновласник Elbdeich Reederei
будуватиме та керуватиме суднами місткістю 1250 TEU, поставка яких запланована
на 2026 рік.
Unifeeder інвестує в чотири контейнеровози,
що працюють на метанолі.
Крім того, нещодавно сінгапурська судноплавна
компанія Ocean Network Express (ONE) розмістила замовлення на 12 нових
метанолових двопаливних контейнеровозів.
Замовлення на 12 контейнеровозів місткістю 13
000 TEU розподілено між китайськими суднобудівними компаніями Jiangnan Shipyard
і Yangzijiang Shipbuilding, повідомляє Intermodal Shipbrokers. Судна будуть мати
двопаливний двигун, і зможуть працювати на метанолі.
dle
|