США подали позов на $103 млн проти судновласника контейнеровоза
Просмотров: 244
20 сен 2024
18 вересня Міністерство юстиції США подало жорсткий
цивільний позов до окружного суду США, вимагаючи відшкодувати понад $103 млн витрат
плюс штрафні збитки від Grace Ocean і Synergy Marine – власників і операторів
контейнеровоза Dali. У найдетальнішому звіті про катастрофу, у наслідок якої,
був зруйнуваний балтіморський міст імені Френсіса Скотта-Кі та забрала життя
шістьох дорожніх робітників. США стверджують, що судно було відремонтовано на
швидкоруч, щоб контейнеровоз міг продовжувати рейс, незважаючи на давно відомі
несправності, через які судно було «непридатним для плавання».
«Це була катастрофа, якої можна було
уникнути, і сталася в результаті серії надзвичайно передбачуваних помилок,
допущених власником і оператором Dali», — сказав перший заступник помічника
генерального прокурора Браян М. Бойнтон, голова цивільного відділу Міністерства
юстиції під час брифінгу про позов. Під час презентації Міністерство юстиції
використовувало формулювання, назвавши ситуацію «необережною» і що компанії
прийняли «груби недбалі рішення», які призвели до того, що контейнеровоз став
непридатним для плавання. Вони також звинувачують компанії в тому, що вони
відправили судно з «погано підготовленою командою».
«Власник і оператор Dali добре знали про
проблеми з вібрацією на судні, які могли призвести до відключення
електроенергії. Але замість того, щоб вжити необхідних запобіжних заходів, вони
зробили протилежне», — сказав перший заступник генерального прокурора Бенджамін
К. Мізер. «Через недбалість, неправильне управління та, часом, бажання
скоротити витрати, вони налаштували електричні та механічні системи судна таким
чином, що не дозволяли цим системам швидко відновити рушійну силу та рульове
керування після відключення електроенергії. У результаті, коли Dali втратив
потужність, каскадна низка збоїв призвела до катастрофи»
Під час огляду судна Міністерство юстиції
стверджує, що знайшло докази багаторазових спроб усунути відому проблему
вібрації. Вони вважають, що ця вібрація призвела до того, що первинний
електричний трансформатор спрацював і припинив подачу електроенергії на судно,
коли воно починало вихід із гавані Балтімора.
Міністерство юстиції пише в 52-сторінковій
заяві , що трансформатор був «модернізований антивібраційними» кріпленнями, і
одне з цих кріплень тріснуло і було відремонтоване за допомогою зварних швів,
які знову тріснули. Підтримуючи заяви про надмірну вібрацію, вони цитують
членів екіпажу, які повідомили про тріщини іншого обладнання та які сказали, що
тряска послабила кріплення вантажу. У тимчасовій спробі зменшити вібрацію
Міністерство юстиції виявило, що інженери приварили металевий вантажний гак між
трансформатором і сусідньою сталевою балкою.
Міністерство юстиції каже, що під час
транзиту з Балтімора після спрацьовування першого трансформатора автоматизована
система, яка повинна була негайно запустити резервне копіювання, була вимкнена.
Екіпаж, за їх словами, в ручному режимі перезапускав системи. Вони також
стверджують, що для запуску аварійного генератора знадобилося більше хвилини,
що набагато довше, ніж вимагає положення SOLAS.
Після відновлення електроживлення аварійний
генератор вдруге відмовив, цього разу Міністерство юстиції каже через
несправний паливний насос. У скарзі стверджується, що він не був розроблений
для відновлення після знеструмлення і використовувався власниками для економії
грошей. Без роботи паливного насоса тиск палива був надто слабким, що
спричинило друге відключення електроенергії.
У списку звинувачень зазначено, що на мосту лоцман
намагався зробити низку кроків, намагаючись повідомити про аллізію. Лоцман
наказав кинути портовий якір, але він не був готовий до негайного вивільнення,
як того вимагали правила. Він запросив корабельний носовий підрулювач, але йому
сказали, що його немає.
Берегова охорона США приєдналася до
Міністерства юстиції у представленні позова. Вони також повідомляють, що екіпаж
Dali не зміг повідомити Берегову охорону США (USCG) про відключення електроенергії
в доці, як того вимагається.
Міністерство юстиції підкреслило, що його
заява є лише претензією щодо витрат на видалення близько 50 000 тонн сталі,
бетону та асфальту, а також зусилля з видалення Далі та відновлення каналу.
Вони перерахували витрати в діапазоні від $74 млн для Інженерного корпусу армії, $22 млн для USCG, $3,5 млн для Міністерства праці, $1,8 млн для ВМС
США, $830 000 для MARAD
тощо. Вони також вимагають відшкодування збитків як стримуючий фактор для інших
операторів суден.
Міст належав штату Меріленд, і Міністерство
юстиції зазначає, що штату доведеться вимагати реконструкцію. Вважається, що
штат Меріленд зробить власну заяву, яка буде віддзеркалювати федеральну скаргу.
dle
|